Як правильно встановити портал на фрезерний верстат з ЧПУ

Досить часто ми стикаємося із ситуацією, що фрезерний верстат з ЧПУ своїми повними розмірами не проходить у двері, або не вміщується в машину і доводиться знімати портал зменшення його габаритів. Саме тому ми вирішили написати докладну інструкцію, як самому встановити його на місце та налаштувати для правильної та точної роботи.

КРОК 1. Підготовка.

Виставляємо каретки на відстані приблизно 20 см від краю та починаємо встановлювати портал.

Крок 2. Встановлення порталу. 

Виставляємо каретки, щоб отвори на лапах і на каретках максимально точно збіглися, встановлюємо портал і починаємо потроху закручувати кожен болт, поки не затиснемо все повністю.

 

Крок 3. Натяжка редуктора. 

Тепер потрібно максимально надійно закріпити всі деталі, щоб у парі редуктор-зубчаста рейка був відсутній будь-який люфт. Починаємо з самого редуктора: застосувавши зусилля, притискаємо його вгору, щоб шестерня максимально щільно стала в рейку. Схожу операцію робимо і для натягу ременя, тільки тепер вгору потрібно тягнути за сам двигун і надійно прикрутити його до редуктора.

Крок 4. Перевірка. 

Після того, як все встановлено і надійно прикручено, прийшов час перевірити, чи залишився наш верстат точним і чи маємо ми точний кут в 90 градусів між осями X і Y. точки, як показано на малюнку нижче.

У випадку, якщо діагоналі мають різну довжину, нам знадобиться додаткове регулювання. Для цього віджимаємо болти, які пов'язують сам портал з лапами з обох боків, і трохи штовхаємо портал у бік довшої діагоналі. При цьому обов'язково відключити живлення верстата, тому що зусилля двигунів не дасть зрушити портал з місця.

Після цього затискаємо болти і робимо перевірку заново. Цю процедуру потрібно повторювати доки обидві діагоналі не стануть однакової довжини.